AKTIIVIT MUISTIN ASIALLA 2017

Muistisairaat ja läheiset kokoontuivat seitsemättä kertaa valtakunnalliseen seminaariin Kokkolan Hyvinvointikampukselle 2.12.2017.

Muistisairaiden ja läheisten seminaareja on järjestetty jo vuodesta 2008, ja nykynimeltään Aktiivit muistin asialla -seminaarit ovat Muistiliiton tärkeimpiä vuosittain järjestettäviä tapahtumia.

Tämän vuoden seminaarissa juhlittiin 100-vuotiasta Suomea teemalla Muistimatka menneeseen, nykypäivään ja tulevaan. Päivän aikana kuultiin muistiaktiivi Tarmo Jutilan ajatuksia vuonna 2016 perustetusta Keski-Pohjanmaan Muistiluotsin ja Keski-Pohjanmaan Muisti Yhdistyksen maakunnallisesta muistiaktiiviryhmästä, tutustuttiin Muistimatkani-näyttelyyn, nautittiin tenori Pekka Mattilan ja Mäntykankaan koulun lasten laulusta sekä yhteislaulusta. Tampereen kaupunkilähetyksen Tuula Pesosen ja Hillervo Pohjanvirran johdolla pohdittiin mistä tulee hyvä mieli. Lopuksi pantiin jalalla koreasti hanuristi Aarre Polson johdolla. Kaikista tärkeintä seminaarissa oli kuitenkin yhdessäolo, vertaistuki ja hyvä mieli.

Kuvat: Ulla Nikula

Musiikki: Dana Boul – Rainy Night

Seminaari järjestettiin yhteistyössä Keski-Pohjanmaan Muisti Yhdistys ry:n, Keski-Pohjanmaan Muistiluotsin / Suomen Dementiayhdistys ry:n ja TunteVasta Virtaa Arkeen -hankkeen / Tampereen Kaupunkilähetys ry:n kanssa.